יום חמישי, 4 בדצמבר 2014

להיות אחד

איצ'י - אחד ביפנית



איצ'י ( Ichi ) ביפנית זה אחד.
בזן בודהיזם מסמל איצ'י גם את מחט עץ האורן.
"איפון מצובה" - מחט אחת של אורן.
למחט האורן אין צד קדמי ואחורי והוא זהה מכל צדדיו.
זו שאיפתו של איש הזן, זו שאיפתו של האמן. הפנים והחוץ, הקדמי והאחורי יהיו זהים.




באימון האחרון התווספו לדוג'ו חבילת מגבונים לחים (והיה ומישהו צריך לרגליים לפני שעולים על הטטאמי) מי פה (כמה טיפות בכוס עם מעט מים מרעננות מאוד) ושלושה מטאטים לטאטוא הטטאמי לפני האימון והפרקט בסיומו.


הכנת הדוג'ו והשמירה על נקיונו כמו הכנת הגוף והנפש ושמירה על נקיונם.

נקיון ביפן הוא אחד הדברים שבולטים לעין בכל מקום אליו מגיעים ומעבר לאסתטיקה וליופי הנו חלק מהתרבות ומכל טקס. נקיון הדוג'ו לפני האימון או בסופו, מנקה ומשפיע על הפנים באותו האופן ויוצר תחושת שייכות ואחריות למקום בו אנו מתאמנים ומתפתחים. השמירה על החליפה ונקיונה, ריחה הטוב, קיפולה הנכון ולבישתה פועלים אף הם על הרגשת הנקיון. נקיון הגוף. נקיון הנפש.


ביהדות נהוג לומר " אל תסתכל בקנקן, אלא במה שיש בו". פחות חשובה החיצוניות ויותר התוכן. ביפן תמיד הרגשתי שהרחיקו לכת וכאילו אמרו "הסתכל בקנקן, זה מה שיש בו". הפנים והחוץ זהים. החוץ משפיע על הפנים והפנים משפיע על החוץ. הדרך בה אנו מדברים, מתנהגים, הולכים, מכבדים איש את רעהו, החליפה והדוג'ו הנקיים, היגיינת הגוף והאסטתיקה, הקידה, אמירת התודה - כל אלה מחלחלים מן החוץ עמוק פנימה....

הופכים את שני הצדדים לזהים- למחט אחת של אורן



בגוף חולה ישנה נפרדות - איבר אחד אינו מתפקד כראוי ואנו מרגישים בו - ראש, ברך, גב, גרון....
בגוף הבריא התנועה הרמונית - חלקה וזורמת והגוף אינו מורגש כלל.

גם בדוג'ו, באימון ובתרגול שלנו אנו מנסים בעזרתן של טכניקות האייקידו להפוך לאחד - המחשבה, התנועה הזורמת, הנשימה, המרכז הנמוך, השחרור והרכות מתאחדים ויוצרים משהו הרמוני, משהו אחד.

מחט אחת של אורן.


להתראות בדוג'ו,

הראל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה