יום שבת, 21 בפברואר 2015

דרך לצעוד בה






כחלק מדרך בה בחרנו לחיינו אנו לומדים כיצד לצעוד בה. כיצד להפוך אותה לבטוחה, לנעימה ומחוייכת. כאשר אלה מתקיימים קל לנו יותר להתקדם. קל יותר לשנות הרגלים ישנים, דפוסי חשיבה ותגובה ובמקומם לבנות חדשים המאפשרים לנו לחיות חיים מאוזנים יותר, ממקום מקבל, אמפתי וחיובי ולכל אדם להיות מי שהוא, להאיר לו את חוזקותיו ולדחוף אותו קדימה ובעיקר לזהות בנו את הכרוך בשינוי ותיקון ולעמול על כך.

הדוג'ו, המקום בו אנו מתאמנים, הולך איתנו לכל מקום בו אנו נמצאים. חברינו לאימון הולכים איתנו אף הם. כל מקום בו אנו נמצאים הופך לדוג'ו בו אני שם לב לדרך בה אני נוהג ומתנהג וכל אדם איתו אני נמצא הופך לחבר לאימון בזכותו אני לומד את עצמי ופועל לשיפור מתמיד.

בדוג'ו אנו נעזרים בטכניקות האייקידו כדי לתרגל עבודה מהמרכז, נשימה איכותית ורגועה, רפיון ושחרור, רכות, שקט נפשי, יציבה נכונה. אנו מתאמנים על קבלה זורמת של בן הזוג, על הצטרפות לתנועה שלו או צירופו לתנועה שלי, על יצירת הרמוניה בינינו. יצירת משהו מסוגנן ויפה. עובדים על ההבנה שלכל אחד הקצב שלו, היכולות שלו, הכוונות. שלכל אחד העולם האישי שלו שאנו יכולים רק להצטרף אליו. מתוך הרבה אהבה. יודעים שאת השינוי לא נוכל לעולם לעשות בו, אלא רק בנו.

כדי שהדרך תצלח יש להקפיד על יצירת סביבה אופטמלית לכך. נימוסים וכללי התנהגות יוצרים סביבה כזו. בטיחות יוצרת סביבה כזו. כאשר נעים להגיע לדוג'ו, כאשר אנו שמחים וסומכים על האנשים איתם אנו מתאמנים, כאשר אנו מפרגנים ומפרגנים לנו, כאשר אנו שומרים אחד על השני אנו יוצרים, כך אני סבור, סביבת לימוד אידיאלית, בה אנו לא חוששים להשיל אט אט את המעטה שמכסה אותנו,שמגן. הולכים וחושפים ומפקידים עצמנו בידיים הנאמנות של חברינו בידיעה שיפוטיות לא תהיה רק ביקורת בונה וחברית, בידיעה שלכל אחד יש עבודה רבה לעשות על עצמו לפני שהוא חושב לשנות מישהו אחר.

אין הדבר קל ולוקח כנראה כל החיים, אם לא יותר :)

לוקח זמן להבין.
לוקח זמן לזהות.
לוקח זמן לעשות.
לוקח זמן לשנות.

בסביבה הנכונה, עם האנשים הנכונים, בנכונות ללמוד ולהיות טוב יותר הדבר אפשרי וקורה. כל פעם עוד קצת. צעד אחר צעד.

מצרף רשומה נהדרת על רייגי - על כללי נימוס והליכות בדוג'ו. על הדרך ליצור סביבה בה נעים להתאמן וללמוד

רייגי - הליכות ונימוסים מאת זאב ארליך סנסיי: http://aikibanashi.blogspot.co.il/2013/01/blog-post_1768.html

שנדע להפוך את הדרך למהנה ולהפיק ממנה את המיטב

חיבוקים

הראל

הודעות ועדכוני הדוג'ו - הודעות ועדכונים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה